ד"ר גיא גוטמן, .M.D מומחה בכיר בגינקולוגיה ומיילדות ומנתח מוביל בתחום

Dr. Guy Gutman

קיבלת הפנייה לבדיקת קולפוסקופיה? הנה כל מה שאת צריכה לדעת

מועד בדיקת הפאפ השגרתית חלף כבר מזמן, אבל את פשוט לא מרגישה בנוח עם הרופא הרגיל של הקופה? ביצעת בדיקת פאפ שגרתית וקיבלת תוצאות המעידות על שינויים בתאי צוואר הרחם? קיבלת הפניה לבצע בדיקת קולופוסקופיה ?
אם ענית "כן" על לפחות אחת מהשאלות, סביר להניח שהחששות שלך כבר מזמן עברו את מפלס החרדה. זה מובן בהחלט! אחרי הכל, אנחנו מדברים כאן על הרחם שלך, אבל אין לך מה לדאוג, את באמת לא לבד. מיליוני נשים בכל העולם עוברות בדיוק את אותו הדבר בכל שנה.
לבדיקת הפאפ חשיבות מכרעת כיוון שהיא אחראית לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם. בדיקת קולופוסקופיה היא הבדיקה המשלימה שלה שמאפשרת ניתוח יסודי יותר של צוואר הרחם, במידה ויש בכך צורך. ביחד, שתי הבדיקות הללו יכולות להיות ההבדל הדק שבין חיים למוות.

מהי בדיקת פאפ (PAP)?

בדיקת פאפ היא בדיקה המתבצעת לטובת גילוי שינויים בתאי צוואר הרחם. היא ידועה בזכות היכולת שלה לאבחן תאים טרום-ממאירים, דבר המונע את התפתחות סרטן הצוואר הרחם בשיעור של כ 90% מהמקרים. בזכות כך, בדיקת הפאפ הצילה וממשיכה להציל מיליוני נשים ברחבי העולם. בדיקת הפאפ חשובה לאבחון של ממצאים חשובים אחרים כמו דלקות וזיהומים. הגורם העיקרי שמוביל להתפתחות כל הממצאים הללו הוא נגיף הפפילומה (HPV).
את הבדיקה מומלץ לבצע אחת לשלוש שנים, היא קצרה מאד וממש לא כואבת. במסגרת הבדיקה, הרופא דוגם את צוואר הרחם באמצעות מברשת מיוחדת שנשלחת למעבדה. בתוך מספר שבועות (שבועיים-שלושה בדרך כלל) מתקבלת תוצאה.

מהי בדיקת קולופוסקופיה (Colposcopy)?

קולפוסקופיה נחשבת לבדיקה המשלימה של בדיקת הפאפ. היא מעמיקה את בדיקת תאי צוואר הרחם ומאבחנת אותם באופן יסודי יותר. בעוד שבדיקת פאפ דוגמת את התאים פיזית על ידי הסרת רקמה וניתוחה במעבדה, בדיקת קולופוסקופיה בודקת את התאים על ידי צפייה בהם. הליך זה מתבצע באמצעות מכשיר שנקרא "קולופוסקופ". בדומה למיקרוסקופ, הקולופוסקופ מאפשר לראות את התאים בתקריב וכך יכול הרופא לאבחן את האזור ולהמליץ על המשך טיפול. במידה ומחליט הרופא שיש לבצע ביופסיה, הוא נוטל רקמה המיועדת לכך כבר במהלך הבדיקה. תוצאות הביופסיה יספקו תמונה ברורה יותר במידה וקיים חשד להמצאות תאים ממאירים.
הפנייה לבדיקת קולופוסקופיה עשויה להתקבל בעוד מקרים. למשל, במקרים של דימומים חוזרים לאחר קיום יחסי מין או בין המחזורים. את הבדיקה מבצעים בדרך כלל בהרדמה מקומית כדי למנוע תחושות לא נעימות ולאפשר לנבדקת להיות רגועה ונינוחה ככל האפשר.

בדיקות הנוגעות לתקינות צוואר הרחם שלך?
רק אצל רופא מומחה

גילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם מציל חיים. הגילוי המוקדם מתרחש במהלך הבדיקות המשמעותיות הללו: בדיקת הפאפ ובדיקת קולופוסקופיה. גילוי מוקדם מתבסס על אבחון וניתוח הממצאים שעולים בבדיקות, ואלו מתבססים על רמת המקצועיות, הניסיון, הידע, מידת האכפתיות ותשומת הלב של הרופא. הבריאות שלנו ראויה תמיד לחשיבות עליונה, אך כאשר אנחנו מדברות על הרחם שלנו, הפריון שלנו, לב הנשיות שלנו – כדאי להסב חשיבות יתרה. בדיקת פאפ ובדיקת קולופוסקופיה מומלץ לעשות רק אצל רופא מומחה.

ד"ר גיא גוטמן, מומחה בגניקולוגיה ומיילדות, רופא בכיר לבריאות האישה
עם למעלה מ 20 שנות ניסיון בהן נבחר ד"ר גוטמן לרופא בכיר במרכז בריאות האישה של קופת חולים כללית, במהלכן הקים קליניקה מצליחה המספקת שירותי ייעוץ וטיפול בכל תחומי ההתמחות שלו: גילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם, אבחון ובירור ליקויי פריון, טיפול פוריות, הפסקות הריון, טיפול בקונדולימה, גניקולוגיה כללית ועוד. הקליניקה מושכת נשים מכל קצוות הארץ אשר מגיעות לקליניקה בתל אביב כדי לקבל את השירות הכי מקצועי, הכי יסודי והכי מדויק.

ד"ר גוטמן והצוות כאן בשבילך.
חייגי 073-760-0668 ונשמח לענות על כל שאלה, לייעץ, לטפל ולסייע כמיטב יכולתנו.
אודות המחבר
ד"ר גיא גוטמן

ד"ר גיא גוטמן

רופא בכיר במרכז בריאות האישה של קופת חולים כללית, מומחה בגינקולוגיה ורפואת צוואר הרחם, בעל 20 שנות ניסיון מוצלח בפריון, מיילדות וגינקולוגיה.

ד"ר גיא גוטמן

ד"ר גיא גוטמן

רופא בכיר במרכז בריאות האישה של קופת חולים כללית, מומחה בגינקולוגיה ורפואת צוואר הרחם, בעל 20 שנות ניסיון מוצלח בפריון, מיילדות וגינקולוגיה.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך